דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

מדיניות פרטיות ואבטחת מידע

מסמך זה יפרט מהם סוגי המידע שנאספים בקבוצת מנורה מבטחים (להלן: "הקבוצה" או "קבוצת מנורה מבטחים"), אופן איסוף המידע, השימושים שנעשה במידע וזכויותיך לגביו, מתוך מודעות לכך שהגנה על הפרטיות ושמירה על המידע הן מרכיב חשוב בקשר שביננו לבינך. 
ככלל, סוגי המידע שנאסף והשימוש שנעשה בו תלויים במהות הקשר שלך עם הקבוצה.

 

"הקבוצה", "קבוצת מנורה מבטחים" וכל פנייה בגוף ראשון מתייחסים למנורה מבטחים החזקות בע"מ וכל החברות שבשליטתה, כפי שיהיו מעת לעת, לרבות (ומבלי לגרוע) מנורה מבטחים ביטוח בע"מ, מנורה מבטחים פנסיה וגמל בע"מ, מנורה מבטחים והסתדרות המהנדסים ניהול קופות גמל בע"מ ושומרה חברה לביטוח בע"מ.

 

כללי

אנו מספקים מוצרי ביטוח וחיסכון, פנסיה וגמל, פיננסים ואשראי ("השירותים" ו- "המוצרים"). אנו זקוקים למידע אודותיך לצורך אספקת השירותים והמוצרים הללו.

 

איסוף המידע והשימוש בו נעשים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 ("חוק הגנת הפרטיות") ובהתאם להוראות הרגולטוריות שחלות עלינו, ובכלל זה, הוראות הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. מסמך זה מוסיף על הוראות הגנת הפרטיות האמורות במסמכים הרלוונטיים למוצר הספציפי שרכשת (למשל פוליסת ביטוח מסוימת שרכשת) או השירות הספציפי אליו נרשמת. במקרה של סתירה יגברו התנאים שפורטו במסגרת המוצר או השירות הספציפי אליו נרשמת, ולכן אנו ממליצים לך לקרוא את כל המידע שאנו מוסרים לך לגבי הגנת הפרטיות.

 

בחלק מהמקרים לא חלה עליך חובה חוקית למסור את המידע, אך סירובך למסירתו עלול למנוע מאיתנו לספק לך שירותים ומוצרים מסוימים.

 

מדיניות פרטיות זו חלה על מידע אישי מזוהה או ניתן לזיהוי ומנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מתייחסת לשני המינים. 

 

מסירת מידע על אחרים -
במקרה בו תמסור לנו מידע על אחרים (כגון עובדים, ילדים, בני משפחה, ו/או אחרים התלויים בך, נהגים ברכב המבוטח, צדדים שלישיים או אחרים), עליך לוודא כי הם מסכימים לכך, ולאמור במסמך מדיניות פרטיות זה.

 

מדיניות פרטיות זו חלה גם על עיבוד מידע אישי אודות צדדים שלישיים, שאינם לקוחות הקבוצה, כאשר מידע אודותיהם מגיע אלינו.  


אנו רשאים לשנות ולעדכן את מדיניות הפרטיות מעת לעת. עדכונים אלה יפורסמו באתר ויקבלו תוקף מחייב מיד עם פרסומם באתר. שינויים כאמור יחולו עליך, ולכן חשוב שתתעדכן בהם, מעת לעת. הנוסח המעודכן יופיע באתר שלנו.

 

סוגי המידע שאנו אוספים

אנו אוספים מידע כגון:

  • פרטי זיהוי ופרטי קשר - שם מלא, מספר תעודת זהות ומספרי זיהוי אחרים (כמו מספר רכב ומספר רישיון נהיגה), תאריך לידה ותאריכים חשובים אחרים, כתובת מגורים, כתובת דואר אלקטרוני, מספרי טלפון, מקום עבודה, מין, מצב משפחתי, מידע שתמסור לצרכי אבטחה, מידע שתמסור בעת השתתפות בסקרים, או בפנייה לשירות הלקוחות שלנו, והכל לפי ההקשר והעניין. 
  • מידע לגבי הכשרה מקצועית – כולל מידע על השכלה, רקע תעסוקתי וחברות בארגונים מקצועיים. 
  • מידע על מיקומך - כולל מידע על מיקומך בזמן באמת ומידע על נסיעות לחו"ל (בפוליסות הרלוונטיות).
  • מידע רפואי - לרבות מידע על נכות, תרופות, פציעות, טיפולים רפואיים, תוצאות בדיקות רפואיות, היסטוריה רפואית.
  • מידע על פעילות באתר האינטרנט ובאפליקציות שלנו - כתובת IP, מיקום, פרטים על מכשיר הקצה בו נעשה שימוש באתר ו/או באפליקציות, זמני פעילות באתר ובאפליקציות, העמודים בהם ביקרת ומשך הביקור בהם.
  • מידע אודות ציוד הקצה בו אתה משתמש - דגם המכשיר בו השתמשת, כמו דגם טלפון נייד, גירסת מערכת הפעלה, כתובת IP.
  • פרטי תשלום ומידע פיננסי - מספר חשבון בנק, הכנסה, פרטי אמצעי תשלום ומידע בקשר לדירוג אשראי.
  • הקלטות קול ותמונה (כולל וידאו), צילומים של תעודות זיהוי ומסמכים ומידע המופק מהם.
  • מידע שאנו רשאים להשתמש בו על פי דין - כגון מידע ממאגרי מידע של המדינה, מידע מלשכות אשראי, מידע ממאגרי מידע שקשורים לענף הביטוח או החיסכון הפנסיוני, מידע מהליכים משפטיים ומידע ממקורות פומביים.
  • מידע הקשור למוצרים ולשירותים שלנו.
  • היסטוריית תאונות, נזקים ותביעות.
  • מידע שיתקבל ממך בערוצי התקשורת השונים עם הקבוצה, ובכלל זה, אתר האינטרנט, אפליקציות, מוקדי שירות ומכירות, מוקדים פרונטליים וטלפוניים, צ'אט (שיחוח) ומידע שתספק לנו דרך אפליקציית המסרים המידיים WhatsApp.

כיצד נאסף המידע?

  • כשאתה מוסר לנו מידע - בהצטרפותך לשירותים שלנו, בהזנת פרטים באתר, באפליקציה, במערכות אחרות (כולל באמצעות מסירת מידע במסגרת צ'אט בוט המופעל באתר או באפליקציות שלנו) או בפנייתך לשירות הלקוחות שלנו. אם מסרת לנו מידע במסגרת הליך דיגיטלי, יתכן שחלקו ישמר אצלנו וישמש אותנו למטרות כמו יצירת קשר איתך (באפיקים שונים, כולל WhatsApp), גם אם לא השלמת את תהליך ההצטרפות.
  • באופן אוטומטי כשאתה משתמש באתר האינטרנט או באפליקציות שלנו - אנו משתמשים בcookies (קוקיות) וטכנולוגיות דומות כגון tags וweb beacons, קבצי Pixel לרבות בכלים של צדדים שלישיים, כדי לנטר את פעילותך באתר ובאפליקציות שלנו. ניטור הפעילות שלך באתר מסייע לנו לייעל את השירותים שלנו (למשל באמצעות זיהויך בעת כניסה חוזרת לאתר), להתאימם אליך ולשמור על אבטחת המידע. באמצעות הקוקיות נאסף מידע (אוטומטית) כגון כתובת IP, משך שהייה באתר, גרסת מערכת הפעלה, סוג דפדפן וכדומה. נוכל לשלב נתונים אלה עם מידע נוסף. פירוט נוסף לגבי קוקיות נמצא בהמשך.
  • מידע שמתקבל מצדדים שלישיים - צדדים שלישיים עשויים להעביר לנו מידע אודותיך ואנו עשויים לאסוף אודותייך מידע, ממקורות שזמינים לנו כמו למשל אתרים ומרשמים פתוחים לציבור כגון משרד הפנים - מרשם האוכלוסין (ע"פ דין) או גופים אחרים. אנו עשויים לקבל גם מידע מסוכנים, ומגופים אחרים איתם אנחנו משתפים פעולה (כולל למשל פלטפורמות להשוואת עלויות ביטוח). בנוסף, יתכן שנקבל מידע אגרגטיבי מצדדים שלישיים עמם אנו משתפים פעולה.
  • מידע שמתקבל באופן רציף - חלק מהמוצרים והשירותים שלנו מבוססים על מידע המתקבל אצלנו באופן רציף ונאסף באמצעים שונים כגון מכשיר הטלפון הנייד (למשל באמצעות הפעלת אפליקציה) או באמצעות מערכות ו/או ציוד של צדדים שלישיים. פירוט נוסף על סוגי המידע, אופני האיסוף שלו והשימושים בו מצוי במסמכים הספציפיים הרלוונטיים הקשורים לכל מוצר או שירות כאמור.    

השימושים במידע

נשתמש במידע בעיקר לצורך אספקת המוצרים והשירותים שלנו, לצורך ציות להוראות הדין ולהגנה על אינטרסים לגיטימיים שלנו. בהתאם להוראות הדין, אנו עשויים להשתמש במידע, בין היתר, לצרכים הבאים:

 

שימושים תפעוליים
אספקת השירותים, התאמת השירותים אליך, חיוב בגין השירותים, יצירת קשר, שמירה על קשר איתך ועם אחרים לגבי מוצרים ושירותים קיימים וחדשים שלנו, משלוח מידע שאנו מחויבים לשלוח ומידע שימושי אחר (באמצעות אפיקים שונים, כולל WhatsApp), טיפול במוצרים שרכשת מאיתנו (כולל טיפול בתביעות), ניהול, בקרה, שיפור השירות ושיפור המערכות שלנו, טיפול בתלונות ומתן שירות לקוחות, קיום נהלים ומדיניות כגון ביקורת ספרים, אבטחת מידע, המשכיות עסקית והתאוששות, שמירת רשומות ומסמכים, הפקת דוחות סטטיסטיים עבור צדדים שלישיים (כולל כלי ניתוח מתקדמים), ביצוע מחקרים לרבות מחקרי שוק וסקרים, איתור ומניעה של גניבה, הונאה וזיהוי פעולה לא חוקית, אימות זהותך וזיהויך בעת כניסה לשירותים, טיפול בבקשותייך השונות כולל עיון, תיקון ומחיקה, ציות לדרישות חוקיות ומסירת מידע לפי צווים שיפוטיים ושלטוניים, הגנה על זכויות משפטיות ועל אינטרסים לגיטימיים שלנו ושל אחרים, לרבות מניעת הונאות (כולל שיתוף מידע עם צדדים שלישיים), התחשבנות, התגוננות מתביעות ואכיפת הסכמים.

 

שימושים שיווקיים
פרסום המוצרים והשירותים שלנו, מתן הטבות, שיווק ודיוור מותאם אישית על ידנו או מי מטעמנו, או פרסום מוצרים ושירותים של צדדים שלישיים שמסופקים בשיתוף פעולה איתנו, אלא אם ביקשת אחרת באמצעות פנייה אלינו באחת מדרכי יצירת הקשר איתנו. בנוסף, נעשיר את תוכן אתר האינטרנט שלנו באמצעות הצלבת מידע שמצוי בקבוצה, קוקיות, איסוף מידע אוטומטי באתר ושימוש במאגרי מידע של צדדים שלישיים שאנו רשאים להשתמש בהם על פי דין.

 

המידע ישמש אותנו או את מי מטעמנו גם למשלוח פרסומות ודיוורים, לרבות אלו המותאמים לך אישית, באמצעי המדיה השונים כגון דוא"ל, SMS, רשתות חברתיות ודרכים נוספות. ניתן לסרב לקבלת פרסומות בדוא"ל ובSMS- באמצעות פנייה לשירות הלקוחות שלנו בטלפון 2000*, באמצעות שינוי העדפותיך בעמוד "עדכון פרטים" באתר או באמצעות ביצוע פעולה כמפורט בגוף הפנייה השיווקית.

 

במקרים מסוימים תוכל לבקש מאיתנו למחוק מידע נוסף, אם הוא איננו דרוש לנו לתפעול השוטף, להגנה על אינטרסים לגיטימיים שלנו, להתגוננות מתביעות או לציות להוראות הדין החל עלינו. 


שים לב, גם לאחר משלוח בקשת סירוב או מחיקה כאמור, נמשיך לשלוח לך באמצעים שצוינו לעיל, כולם או חלקם, הודעות שהדין מחייב אותנו לשלוח או מתיר לנו לשלוח גם ללא הסכמתך. 


שימושים מחקריים ועיבודי מידע בכלים מתקדמים
אנחנו, או מי מטעמנו, עשויים לעבד מידע באמצעות כלי ניתוח מתקדמים ולשלב אותו עם מידע אחר, כגון מידע שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עיבוד בכלים אלה מאפשר לקבל החלטות בתחומים שונים על בסיס מידע שאיננו מזהה אותך באופן אישי, אלא מידע סטטיסטי ואגרגטיבי, כמו למשל מודלים לחישוב צפי ביטולים בתיק הביטוח.

 

מידע שנוצר עקב עיבוד זה יכול ויעבור לצדדים שלישיים כשהוא סטטיסטי ואגרגטיבי, באופן שלא יאפשר לזהותך באופן אישי במאמץ סביר.

 

בנוסף, נשתמש בכלי ניתוח מתקדמים ולמידת מכונה (לרבות במערכות מבוססות אלגוריתמים או בינה מלאכותית) לצורך יצירת המלצות עבורנו לפעולות עסקיות לגבייך ולגבי אחרים, כגון מכירות, שירות, ניהול תביעות וכדומה, כולל הצעות וקבלת החלטות שמבוססות על פעילות של מערכות כאמור, וכן שימוש במערכות אלו לצרכים כגון זיהוי הונאות או שיפור היעילות התפעולית.

 

לצורך השימושים שתוארו בפרק זה ושימושים אחרים, יתכן שנבצע פעולות אנונימיזציה ופסאודונימיזציה שיהפכו מידע אישי למידע לא מזוהה או למידע שלא ניתן לזיהוי במאמץ סביר. 

 

העברת מידע לצדדים שלישיים

יתכן שנעביר מידע אישי אודותיך לצדדים שלישיים, וזאת למימוש המטרות המותרות לנו, בהתאם להוראות כל דין, בהתאם להרשאתך או בהתאם למדיניות פרטיות זו. העברת מידע לצד שלישי כפופה להתחייבותו של מקבל המידע לעבד ולשמור את המידע כדין וכנדרש, לפי סוג המידע המועבר. יתכן שנעביר מידע (לרבות לחו"ל, ובין היתר גם לארה"ב ו/או למדינות שרמת ההגנה בהן על מידע פחותה מזו הקבועה בדין הישראלי) לצדדים שלישיים כגון:

 

קבלני משנה וספקים - כגון מבטחי משנה ומתווכים, סוכני ביטוח, גורמים מתפעלים, מוסדות פיננסיים, יועצים, עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, סוקרים, מבקרים ושמאים. בנוסף, יתכן ונעביר מידע לקבלני משנה כמו ספקי מיקור חוץ של פעילותנו העסקית, ספקי שירות לרבות ספקי שירות לסיוע רפואי, מוקדי שירות, מערכות מידע, ספקי תקשורת כולל גופים כמו WhatsApp (שהשימוש בה כפוף גם לתנאים שלה), ספקי שירותי ענן, בתי דפוס ונותני שירותי הפצת דואר ודיוורים, ספקים של שירותים ומוצרים נלווים לצורך שיווק, פרסום ודיוור, חוקרים פרטיים ומתרגמים.  


צדדים שלישיים המספקים לנו תוכן או שירותי ניתוח התנהגות של הגולשים באתר וטכנולוגיות אחרות. חלק מגופים אלה משתמשים בקוקיות וטכנולוגיות דומות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהם.

בפרט, אנו משתמשים באתר ובאפליקציות שלנו בכלי סטטיסטיקה ופרסום ממוקד של צדדים שלישיים כגון Google  ו- Meta  (לשעבר Facebook) כדי לאסוף ולנתח מידע אישי בקשר עם השימוש באתר ובאפליקציות.

גופים אלה עשויים להשתמש במידע שנאסף באמצעות אותן טכנולוגיות לצורך מדידה ופרסום מותאם שלהם, בהתאם למדיניות הפרטיות שלהם ולמסמכים אחרים שלהם שיכולים לחול עליך כמי שמשתמש בשירותים שלהם (כמו למשל מסמכים שקשורים לפתיחת חשבון בפלטפורמה מסויימת). פירוט נוסף על Google Analytics ניתן למצוא כאן: האופן שבו Google משתמשת במידע מאפליקציות ומאתרים שמשתמשים בשירותים שלנו – פרטיות ותנאים  - Google


https://policies.google.com/technologies/partner-sites


פירוט נוסף על  השימוש בקוקיות על ידי Meta ניתן למצוא כאן: מדיניות קובצי Cookie של Meta (facebook.com).


https://he-il.facebook.com/privacy/policies/cookies/?entry_point=cookie_policy_redirect&entry=0

 

ניתן להפסיק את איסוף המידע באמצעות קוקיות לצרכים מסויימים על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וכן באמצעות אתרים אחרים כמו למשל:

 

http://www.aboutads.info/choices/ ו- http://www.youronlinechoices.eu וכאן https://adssettings.google.com/?utm_source=pp&hl=iw.
לפרטים על מניעת איסוף מידע באמצעות קוקיות במסגרת Google Analytics: 


https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/

 

אם תחסום את הקוקיות, יתכן שחלק מהשירותים לא יהיו זמינים לך או שתצטרך להזין פרטים מחדש.

 

צדדים שלישיים שייפת את כוחם לקבל מידע אישי אודותיך, או שהסכמת להעביר להם את המידע באופן אחר.

 

גופים אשר העברת המידע אליהם נדרשת על פי חובה או סמכות שבדין, או בהתאם להוראת רשות מוסמכת. 

 

מכירת עסקים - בכפוף להוראות הדין, נוכל להעביר מידע במסגרת מכירת עסקינו (כולם או חלקם), לרבות במשא ומתן למכירה כאמור, וכחלק מארגון מחדש, מיזוג, מיזמים משותפים ועסקאות אחרות בקשר לעסקינו. על מקבל המידע במקרה כזה יחולו מגבלות השימוש במידע שחלות עלינו.  

 

חברות הקבוצה - בהתאם להסכמתך, יתכן שנעביר מידע לחברות קבוצת מנורה וביניהן, לצורכי מחקר וסטטיסטיקה, צורכי ניהול ולשם הצעות והטבות ביחס למוצריהן ו/או שירותיהן, לרבות אלו המותאמות לך אישית. 

 

שים לב, אם תבקש מחברה אחת בקבוצה לעדכן פרטים, נהיה רשאים לעדכן את הפרטים גם בשאר חברות הקבוצה.

 

זכות עיון, תיקון ומחיקה

זכותך לעיין במידע (כהגדרתו בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות) שמצוי אצלנו, באמצעות הגשת בקשה בכתב. בבקשה כאמור ננקוט אמצעים כדי לזהות אותך. אם המידע אודותיך שנמצא ברשותנו איננו נכון, תוכל לבקש את תיקונו ובמקרים מסוימים את מחיקתו, ונבדוק את בקשתך. 


אבטחת מידע

אנו נוקטים אמצעי אבטחת מידע הולמים למידע שברשותנו, בהתאם לדינים ולהוראות החלים עלינו. 
לצורך זה, אנו משתמשים בטכנולוגיה של סביבה מאובטחת מתקדמת אשר תואמת את הסטנדרטים המקובלים ובכלל זה הצפנה, בידוד שרתי החברה מהאינטרנט, אמצעים למניעת גישה בלתי מורשית והגנות נוספות אחרות. שרת קבוצת מנורה מבטחים איננו מחובר ישירות אל האינטרנט אלא מבודד ממנו באמצעות מספר שכבות הגנה, ואנחנו מחלים אמצעי בקרה שוטפים. 

 

יחד עם זאת, עדיין קיימת סכנה לחדירות בלתי מורשות או שימוש לא מורשה במידע. 
לא נהיה אחראים כלפיך בשל כל נזק שיגרם, ככל שיגרם, במקרים של גילוי ושימוש במידע הנובע מחדירות בלתי מורשות של אחרים, כל עוד אנו נוקטים אמצעי אבטחת מידע סבירים.


כדי להגביר את אבטחת המידע, גם עלייך לנקוט אמצעי אבטחה הולמים, כמו למשל:

  • שימוש בתוכנת אנטי-וירוס פעילה ומעודכנת במחשב ובמכשיר הסלולרי.
  • מומלץ להימנע מגישה לאזור אישי באתר קבוצת מנורה מבטחים ממחשב ציבורי כגון אינטרנט-קפה, מחשבים משותפים וכדומה.
  • אין למסור מידע הכולל שם משתמש, סיסמא ומידע אישי בהודעת SMS  או WhatsApp , דוא"ל או שיחה טלפונית, מבלי שקדם בסמוך לכך קשר עם נציג רשמי של קבוצת מנורה מבטחים.
  • הזהר מהודעות דוא"ל מזויפות והונאה מקוונת ("פישינג") - הודעות דוא"ל מזויפות הינן הודעות הנשלחות כביכול מקבוצת מנורה מבטחים המבקשות ממקבל ההודעה להיכנס לאתר באמצעות קישור הניתן בתוך ההודעה ולמסור או לעדכן את נתוניו האישיים תוך פירוט הסיבות בגינן נדרש העדכון (למשל: סיבות ביטחון, שדרוג מערכות וכדומה).
  • תשומת הלב כי הקישור בהודעה כאמור יכול להיות חיקוי מדויק של האתר הרשמי של קבוצת מנורה מבטחים ממנה כביכול נשלחה ההודעה. בדרך זו מנסים גורמים זרים להשיג את נתוניך האישיים, שלא כדין, לצורך גישה לחשבונך באתר. לידיעתך, בשום מקרה לא נפנה אלייך בדוא"ל ונבקש שתעדכן את פרטיך האישיים ולכן אין להיענות לבקשה לביצוע עדכון פרטים המתקבלת באמצעות דוא"ל.
  • הורדות של תוכנות מאתרים רשמיים, הימנעות משימוש במחשבים פומביים או ברשתות WIFI ציבוריות, הימנעות משיתוף מידע רגיש ברשתות החברתיות.
  • בכל מקרה של חשש כי מידע אודותייך הגיע לצד שלישי לא מורשה או במידה וקיבלת דוא"ל ו/או מסרון על החלפת פרטים אישיים שלא ביצעת בעצמך, פנה מיד לשירות הלקוחות שלנו בטלפון 2000* או בדוא"ל: cyber@menoramivt.co.il
       

הדין החל

בעת שהייתך בחו"ל ייתכן ויחולו עלייך גם חוקי המקום בו אתה נמצא. בנוסף, יש מצבים בהם חלק מהשירותים שלנו מסופקים לך באמצעות ספקים הנמצאים בחו"ל. העברת מידע אודותיך מחוץ לגבולות ישראל תהיה בהתאם להוראות הדין הישראלי, אך יחול על המידע גם דין המדינה בה הוא מאוחסן ומעובד.  

 

פרטי יצירת קשר

ניתן לפנות אל שירות הלקוחות שלנו בכל שאלה בטלפון 2000*.