דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

נזקי פריצה/נזקי ניסיון גניבה

נזקי פריצה/נזקי ניסיון גניבה

רכבך נפרץ או ניזוק לאחר שנגנב ונמצא? אל דאגה, בדיוק לשם כך הנך מבוטח בחברתנו. בכוונתנו להעניק לך את הטיפול המקצועי והמסור ביותר וללוות אותך לכל אורך הדרך עד לסיום הטיפול התביעה.

לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה- לחץ כאן.

הנחיות להגשת תביעה

מה עלי לעשות?

1. מומלץ לפנות באופן מיידי לסוכן הביטוח לקבלת ייעוץ והסבר לגבי תהליך התביעה.
2. לחברתנו מוקד דיווח טלפוני המקבל דיווחים על אירועי נזק לרכב ולרכוש שלגביהם החלטת להפעיל את הפוליסה בחברתנו. עם קבלת הדיווח, נפתחת תביעה חדשה על ידי המוקד ונשלח שמאי על פי בחירתך למקום האירוע. מספר הטלפון של המוקד: 2000*.
3. בכדי שנוכל לטפל בתביעה במהירות וביעילות, עלינו להעביר את כל פרטי התאונה לשמאי שיבחר על ידך או שיבחר באופן אקראי לחלוטין לבקשתך. המוקד הטלפוני יעביר את כל הפרטים של האירוע למשרד השמאי.

לרשימת שמאי חוץ
לדף הסבר בנוגע לזכויותיך בנושא שמאות רכב
לרשימת שמאים מכריעים

על מנת לפתוח תביעה, חובה לציין:

תאריך האירוע, שם המבוטח, מספר הרכב, מספר הפוליסה, שם הנהג, תאור האירוע ופרטי צד ג׳ (באם מעורב). בנוסף, בכדי שנוכל ליצור עמך קשר באופן מהיר ויעיל, חובה לציין: כתובת דואר אלקטרוני עדכנית, ככל שקיימת, מס׳ טלפון קווי ונייד, מס׳ פקס וכתובת עדכנית למשלוח מכתבים באמצעות הדואר.

מסמכים שיש להעביר:

  1. צילום תעודת זהות ורשיון נהיגה של מי שנהג ברכב בעת האירוע.
  2. צילום רשיון הרכב.
  3. במקרה שבחרתם שמאי שלא מתוך רשימת שמאי החוץ: דו"ח שמאי בצירוף צילומים (במקרה שהשמאי נבחר מתוך רשימת השמאים של החברה הוא יעביר את הדו"ח ישירות אלינו).
  4. במקרה שהרכב תוקן במוסך שאינו מוסך הסדר – יש להעביר קבלות מקוריות בגין תיקון הרכב לשמאי הרכב שבדק את הרכב בפועל.
  5. במקרה ואתם זכאים להחזר מע"מ באופן מלא או חלקי - צילום אישור משלטונות המע"מ או מרואה חשבון, על גובה ההחזר.
  6. אישור משטרה מפורט על הגשת התלונה.
  7. אישור עדכני, קריא וברור על המיגון הקיים ברכב.
  8. אישור היעדר תביעות מלא ל-3 שנים האחרונות, אם הרכב היה מבוטח במהלכן אצל מבטח אחר.
  9. במקרה שהרכב הורד מהכביש על ידי המשטרה - טופס הורדה מהכביש מקורי חתום בידי משטרת ישראל.
  10. טופס פרטי חשבון בנק מעודכנים ל צורך העברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבונכם, אם יגיע לכם פיצוי כספי. אם המבוטח הוא חברה בע"מ – יש לצרף גם צילום שיק מבוטל.



את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:

  • ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
  • באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי? לכתובת המייל t-prat@menora.co.il
  • באמצעות הדואר לכתובת:
    מנורה חברה לביטוח בע"מ
    מחלקת תביעות רכב
    זאב ז'בוטינסקי 23, רמת גן
    ת.ד 1927
    מיקוד 5211801 
  • באמצעות פקס: 03-5663969

תיקון הרכב במוסך שאינו בהסדר

לפי הוראות הדין, בקרות מקרה ביטוח עליך להודיע על כך למנורה מיד לאחר שנודע עליו, ובעת תביעה עליך לשתף פעולה עם מנורה ולהישמע להוראותיה לצורך הקטנת הנזק. בהתאם, בקרות מקרה ביטוח עליך לדווח על כך מיד למנורה, להישמע להוראותיה בדבר האמצעים שיש לנקוט לצורך, ובתוך כך להעביר לה את הצעת התיקון לפני ביצוע התיקון בפועל על מנת שמנורה תוכל להורות לך להנחות את המוסך שיבצע את תיקון הרכב לרכוש את החלפים הדרושים לתיקון מספק מנורה ו/או מכל ספק אחר שממנו ניתן יהיה לרכוש את החלפים במחירי ספק מנורה שיפורטו בהצעת מחיר שתעביר אליך מנורה לאחר קבלת הצעת התיקון. מנורה לא תהיה חייבת לשלם את ההפרש שבין המחיר שבו ניתן היה לרכוש את החלפים מספק מנורה בהתאם להצעת המחיר שהועברה למבוטח כאמור, לבין המחיר ששולם בפועל.

התיישנות

עפ"י חוק חוזה הביטוח, התשמ"א 1981, תקופת ההתיישנות של תביעת מבוטח לתגמולי ביטוח היא 3 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח. עצירת מרוץ ההתיישנות מתקיימת רק ע"י הגשת תביעה לבית משפט.

מה יקרה בהמשך?

פרטי האירוע והמסמכים שהעברת יועברו לבדיקה על ידנו. עם השלמת הבדיקה של הכיסוי הביטוחי וגובה הנזק - אנו נעביר לחשבון הבנק שלך את הפיצוי שאושר בניכוי השתתפות עצמית, כמפורט בפוליסה. במקביל יישלח אליך העתק מדו"ח השמאי המפרט את אופן החישוב של הפיצוי. אם תהיה בעיה לגבי הכיסוי הביטוחי או לגבי גובה הנזק - אנו נודיע לך על כך.

יצירת קשר

לחברתנו מוקד טלפוני הממוקם במטה החברה ברמת גן. המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 8:00-16:00, בימי ו', ערבי חג וחוה"מ יינתן מענה בצוות דיווח בלבד בין השעות 8:00-12:00.
מספר הטלפון של המוקד: 2000*. 

באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא, בין היתר, מעקב אחר התביעה ופירוט השלב בו נמצא הטיפול בתביעתך. לבדיקת סטטוס תביעתך .

מערכת כללים ליישוב תביעות

למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה-01.07.2022 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.06.2022 - 01.09.2021 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2021 - 01.09.2019 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2019 - 01.05.2018 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.04.2018 - 01.08.2014 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 - 01.01.2013 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.12.2012 - 01.03.2012 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 29.02.2012 - 01.06.2011 - לחצו כאן

האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.