דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

הנחיות להגשת תביעת סיעוד

חברי "לאומית"

לתשומת לבכם

לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader. אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה - לחץ כאן.

הנחיות להגשת תביעה

מה עלי לעשות?

טרם הגשת תביעה אנא וודא/י כי בידך פוליסה המעניקה כיסוי סיעודי. ניתן לבדוק זאת במוקד השירות של חברתנו בטלפון מספר 5565*

 

לצורך הגשת התביעה עליך למלא ולהגיש את טופס התביעה לגמלת סיעוד, הכולל פרטים אישיים וכן שאלון הערכה תפקודי.

 

לתהליך הגשת תביעה דיגיטלי - לחצו כאן


לחצו כאן למדריך לצרכן בביטוח סיעודי 

מומלץ לצרף את המסמכים הבאים:

1. מסמכים רפואיים: לצורך ייעול וקיצור בירור התביעה אנו ממליצים לצרף תוצאות בדיקות וכל מסמך רפואי רלוונטי, המעידים על מצבך התפקודי ו/או הקוגניטיבי.

 

2. אישור למטפל סיעודי ברוב שעות היממה (כגון – אישור מהמוסד לביטוח לאומי המעיד על זכאות לקבל קצבה ברוב שעות ביממה/תלוש שכר או הסכם התקשרות עם חברת סיעוד/תצהיר מקרוב משפחה המאשר כי הוא מעניק לבוטח טיפול אישי ברוב שעות היממה). 

3. מבוטח המאובחן כחולה דמנציה / תשוש נפש - מומלץ לצרף העתק מחוות דעת של רופא מומחה גריאטר / פסיכוגריאטר / נוירוגריאטר בדבר מועד אבחון המחלה ואישור הצורך בהשגחה.

4. שאלון סיעודי (חלק ב' לטופס התביעה).

5. ויתור על סודיות רפואית חתום על ידי המבוטח בלבד (מצורף לטופס התביעה - במידה והמבוטח אינו כשיר לחתימה יש לצרף צו אפוטרופוס).

6. קבלות, ככל שברשותך כיסוי להחזר עבור הוצאות.

7. צילום תעודת זהות כולל ספח.

8. צילום המחאה מבוטלת / אסמכתא מהבנק בנוגע לפרטי חשבון בנק המבוטח.

9. אם מונה אפוטרופוס או קיים ייפויי כוח נוטריוני, יש לצרפו.

את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:

  • באמצעות דוא"ל - leumit-claims@menora.co.il
  • באמצעות הדואר לכתובת:
    מנורה חברה לביטוח בע"מ
    מחלקת תביעות בריאות
    ת.ד 927
    ת"א 6100802
  • באמצעות פקס: 03-7608032

 

מוקד טלפוני לשאלות ובירורים בנושא התביעה: 5565*
מייל: leumit-ksl@menora.co.il
שעות פעילות המוקד בימים א-ה בין השעות 8:00-16:00​

 

התיישנות

לתביעות בהם תאריך מקרה הביטוח הינו קודם ליום 01.04.2024:

תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח היא שלוש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח. במקרה והתובע קטין, שנות ההתיישנות יחושבו החל מהגעת התובע לגיל 18 בהתאם.

 

לתביעות בהם תאריך מקרה הביטוח הינו לאחר ה 01.04.2024:

תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח היא חמש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח. במקרה והתובע קטין, שנות ההתיישנות יחושבו החל מהגעת התובע לגיל 18 בהתאם.


לתשומת ליבך, הגשת תביעה לחברה וניהול התכתבות עמה, אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות, אלא רק הגשת תביעה לבית המשפט.

כל האמור כפוף לתנאי הפוליסות, לסייגיהן, ולנהלי קבוצת מנורה מבטחים כפי שיקבעו מעת לעת. האמור לא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסות, והתנאים המחייבים את קבוצת מנורה מבטחים הינם תנאי הפוליסות בלבד. קבוצת מנורה מבטחים לא תהיה אחראית לכל נזק ו/או הפסד ו/או הוצאה כלשהי ו/או נזק עקיף או תוצאתי אחר מכל סוג שהוא שיגרמו, למאן דהוא, כתוצאה מההסתמכות על המידע.המידע כפוף להוראות כל דין, ולהסדרים התחיקתיים הרלוונטיים.בכל מקרה של סתירה בין המידע שאקבל במסגרת השירות באתר לבין המידע המצוי במשרדי ובספרי קבוצת מנורה מבטחים, יהיה המידע המצוי בידי מנורה מבטחים המידע המחייב.